Friday 14 January 2011

Minnen

En kompis kom hem från att ha varit i Thailand i två veckor i går kväll. Brun och fin. Han hade gjort små filmer som vi kollade på. Så många roliga minnen som dök upp.
Som när det knackade på vår dörr mitt i natten och vi absolut trodde att det var den thailändska polisen, när jag blev sjuk och fick feber hallucinationer- såg stora klockor och rullande ostar, när vi blev attackerade av ett gäng japaner som ville ta kort, när vi inte hade tillräckligt med pengar till taxin och tog en springnota, alla bland skivor vi lyssnade på och så klart alla skratt. Snälla ta mig tillbaka till år 2003!

                                             upptäcktsfärd

                                            buckets

                                             äckligt kaffe

                                            strand häng

                                                      promenader

                                            snorkling

                                           och väldigt bruna vid hemkomst

Precious memories. Take me back to year 2003!

4 comments:

  1. NÄE!!! Nu vill jag gråta. har vi varit sådär små?? Åh minnen. Ta oss tillbaka. LOVE!

    ReplyDelete
  2. Jaaaa veeet! Så små vi ser ut, att våra föräldrar lär oss åka ens...

    ReplyDelete
  3. Det roligaste med resan var ändå när du berättade om din barndom. Att du lekte trana när du var liten!

    ReplyDelete
  4. PS: får man verkligen ha ett sånt där snäckhalsband??!! Öh, varför sa du inte åt mig. Och en humlebikini.

    ReplyDelete