Friday 21 January 2011

Dolly

För ett par år sedan, eller i juli år 2009 närmare bestämt, så kom L hem mitt i natten med en jätte bra idee. Vi skulle ta tåget till Paris morgonen efter. Bara sådär, jätte impulsivt och galet liksom.... Jag tyckte det var en skit bra idee. Vi bestämde att det var bättre att köpa biljetter på plats morgonen efter istället för att köpa dom online. Så vi ställde våra väckarklockor på 5 följande morgon och av någon anledning så kändes det inte som en lika bra idee längre när klockorna ringde. Men vi tog oss upp och åkte till stationen. Väl på plats och skit nöjda över att åka till Paris över helgen så möttes vi av beskedet att det inte fans några biljetter. Eller, jo det fanns men inte till priset inom vår budget. Snopet. Vi tog en kaffe och bulle och diskuterade lite om hur otrevlig hon i biljett kassan var. Kan man inte vara trevlig mot kunderna ska man fan inte ha ett service yrke..... Vi ville inte åka hem, hade ju klivit upp tidigt en lördag och det såg ut att bli en solig dag. Då bestämde vi oss för att åka till Kew Gardens som ligger i västra London. Man måste byta tunnelbana tre gånger för att komma dit så vi tyckte att det kändes ju lite som att resa bort i alla fall. Vi stannade där hela dagen, det var helt underbart vackert den dagen. Jag tog även detta kort där. Det satt information om olika uppfinningar och utvecklingar genom tiderna och ett stort steg var ju första gången man lyckades klona ett får. Kommer fortfarande ihåg att fåret hette Dolly. Viktigt. Det här kortet får mig att skratta varje gång jag tittat på det. Vem försöker dom lura, jag ser väl att de inte är klonade:)

                                  mig lurar ni inte

This picture is take at Kew Gardens and it always makes me laugh. It´s just so stupid.

1 comment:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH skrattar så jag gråter. Du skriver så sjukt roligt och så bilden på det.

    ReplyDelete