Thursday 27 January 2011

Klar

Nervositeten kom. Just när jag skulle till och öppna frågorna, ja då kom nervositeten. Jag blev så där nervös så när jag läste frågorna så förstod jag inte ens vad det stod, som ett annat språk. Jag tittar på klockan, fan, en minut har redan gått och jag förstår inte ens språket. Varm, svettig, skakig. Tur jag bara tillät mig en kopp kaffe på förmiddagen. Läs igen. Ja, nu förstår jag ju vad det står. Men, det var ju inte så här jag hade tänkte mig att frågorna skulle vara formulerade, fan igen. Snabbt, jag gör en mind-map. Jag vet att jag har glömt nåt, skit. Skakig, svettig, varm. Tänk. Jag börjar skriva. Handen darrar för mycket, den lyder inte, det blir liksom inget flyt bara små kråkfötter som spretar åt alla håll. Jag kan inte annat än att tycka synd om de som ska rätta det här. Tre timmar senare är jag klar. Jag lämnar salen med en känsla av osäkerhet. Förstod jag frågorna, svarade jag på frågorna, glömde jag nåt, vad kunde jag gjort bättre?
Men nu är det i alla fall gjort  och det är så skönt. Inför tentan imorgon känner jag mig betydligt lugnare av någon anledning. Måste fortsätta repetera i kväll. Jag tror i alla fall jag kommer vara mindre nervös i morgon.

Så fick jag ju också till baka ett arbete som jag lämnade in innan jul. Mitt första riktiga feedback det här året. Jag fick ett stort A. Det tackar Jag för och kämpar vidare.

1 comment:

  1. Åh du är bäst! Klart du förstod frågorna och spikade det där!

    ReplyDelete