Wednesday 19 January 2011

Bröllops planer

Träffade Lisa på en liten fika här om dagen. Vi träffades i inne i stan för hon skulle kolla på vita skor (med öppen tå) till bröllopet. Eller, egentligen så är det ju inget bråttom än, men hon ska börja sin "fitting" av sin klänning och kom ju då på att det kan vara bra ett veta hur lång (kort) hon kommer vara. Hittade inga skor som föll henne i smaken, så då vi gick och fikade i stället.



Nu för tiden blir det ju mycket prat om just bröllop när vi träffas. Kommer jag någonsin ha råd att gifta mig? Eller jag menar, kommer jag någonsin vilja lägga pengar på ett bröllop? Det är ju verkligen skit dyrt! Jag vet inte....... Därför tar jag min chans nu, att få vara med i planeringen lite, känna av hur det är, allt som ska fixas och planeras. Det är ju kul. Sen är det ju det där med att fria, vem friar till vem eller bara bestämmer man tillsammans? Jag frågade L. Han var väldigt bestämd på sin sak. ´ska det göras så ska det göras ordentligt, jag vill överraska, gå ner på knä, göra det speciellt. Ja, det är ju ända gången i livet som man faktiskt får vara lite fånig så´. Jaha, jag får väl snällt bara vänta på min tur då.

Met Lisa for a coffee the other day, we talked about weddings. It was fun!

1 comment:

  1. Men nu kan man ju inte låta bli att bli lite sotis. Vilken grej att få vara med på bröllopsplaneringen på så nära håll. Jag är säker på att du är en strålande planeringspartner.

    Och apropå det här med att gifta sig. Jag har friat flera gånger. Typ när jag står och steker lök och liksom bara: du ska vi inte gifta oss? Han har trott jag skämtat varje gång. Känns hopplöst. Så jag lär också förbli ogift. För en sak är säker, HAN kommer aldrig att fria. Varför gifta sig när alla andra gör det liksom. Suck.

    Jaha, nu är det fredrik som står och steker lök. Kanske ska ställa mig när bredvid och liksom hinta och se om han får till det...

    ReplyDelete