Wednesday 9 February 2011

Onsdag

Onsdag morgon, solen skiner och jag har inga lektioner. I dag är en bra dag. Jag ska förnya och uppdatera mitt CV idag har jag tänkt. Det är skit tråkigt men bäst att göra på dagar då men känner sig extra positiv eftersom det hela går ut på att sälja sig själv. Det är svårt, tar lång tid och jag blir aldrig riktigt nöjd med resultatet. Jag har tänkt att gå till gymmet idag också, har inte varit där sedan innan jul. Dåligt. Först måste jag bara vänta på att maten kommer. Är det inte underbart när man har storhandlat att öppna kylskåpet och kunna välja vad man vill äta. Istället för att bara ta det man har, det som har blivit kvar till sist för att det av någon anledning är minst gott.

Igår kväll träffade jag Lone. Det var trevligt. Jag gav henne en komplimang, jag tyckte hon såg bra ut. Hon vill gärna se smal ut och det gjorde hon så jag tyckte hon skulle få veta det. Hon svarade ´jag har svarta kläder på mig´. Hur ofta har man inte en ursäkt för komplimanger? Hennes ursäkt tyckte jag var extra dålig så jag började skratta. Hon också. Vi åt förrätter, skippade varmrätten och gick direkt på efterrätten. Choklad fondue. Behöver jag säga något mer.




1 comment:

  1. Ja de där komplimangerna är ju svåra att ta till sig. Du är i alla fall bra på att ge komplimanger även om de som tar emot är dåliga på att ta emot. Fortsätt säg vad du tänker. Fina kort. Jag önskar jag vore med.

    ReplyDelete