Tuesday 22 February 2011

Birds in the park


Jag är trött. Jag har haft svårt att sova de senaste nätterna på grund av väldigt högljuda fåglar utanför fönstret. Eftersom jag bor så nära en stor park så är det mycket fåglar i farten. De börjar sjunga före midnatt och sen sjunger de hela natten igenom. De sjunger en sån där glad sång som väcker urmänniskan i en, som får min kropp att vakna till och tro att det är både vår och morgon. Omöjligt att somna till. Jag tror det är gatubelysningen som lurar dom lite. Dom tror helt enkelt att solen håller på att gå upp i åtta timmar. Stackars fåglar, de måste ju vara helt slut när det blir morgon på riktigt.

I feel tired. Birds from the park are keeping me up all night. They are singing happy songs, it is kind of beautiful, but their songs are awakening rather then sleepy. I think they might mistaken the street light for the sunrise. Poor things, it must be knackering to sing all night.

2 comments: