Sunday 6 March 2011

Portobello Market




I går åkte jag till Portobello market. Har inte varit där på säkert två år. Det är alltid mysigt att åka till marknader, inte för att man alltid måste köpa något, men bara för att titta, lyssna, lukta ock känna allt. I går var dock en liten besvikelse. Den väldigt ljusa solen lurar en lite och är inte alls lika varm som den ser ut. Jag hade helt enkelt klätt på mig för dåligt och gick bara igenom hela marknaden snabbt och kall. Sen köpte jag en kaffe och åkte hem till ett varmt bad. Så fort solen värmer lite mer kommer jag göra ett nytt besök.

I went to Portobello market yersterday, have not been there in about two years. It is always so nice to visit markets, not that you always have to buy something, but just to look, listen, smell and feel everything. Yesterday though, was a bit dissapointing. I simply had not dressed warm enough so rushed through it all. I will make an other visit as soon as it get a bit warmer.

1 comment:

  1. KAN vi inte åka dit nästa gång jag kommer över?? Kram systeryster

    ReplyDelete