Thursday 3 March 2011

Huvudvärk

Torsdagar ger mig huvudvärk den här terminen. Det tar på huvud krafterna att ha sex timmars föreläsning på en dag. Först har jag tre timmar ´comparative  industrial relations´ följt av tre timmar ´strategic human resource management´, underbart. Det krävs att man är fokuserad, hela tiden, annars tappar man lätt sammanhanget och då blir det bara ett slöseri med tid. Kom på en klasskompis idag med att fortfarande, efter nästan tre år, tro att jag heter Kiran och kommer från Schweiz. Jag kunde inte annat än att skratta åt det, hon menade inget illa och jag kände mig inte kränkt. Det fick mig i alla fall att fundera lite över att det är ganska viktigt att det där med både namn och ursprung blir rätt. Både namn och ursprung är ju två stora delar av ens identitet, både utifrån hur jag ser på min egna identitet och hur andra uppfattar min identitet. Kiran från Schweiz kanske låter snarlikt  Karin från Sverige på engelska, men har ju verkligen en helt annan innebörd.

Efter jag hade sagt hejdå till Lone I Fredags sa träffade jag upp de här killarna på Shoreditch House. Det är ett sånt där privat ´endast medlemmar´ ställe. Töntigt tycker jag. I alla fall så är det skit fint och verkligen stället som är på tapeten i den här delen av staden.





No comments:

Post a Comment