Friday 3 June 2011

10 år senare

I dag tog jag studenten. Eller, det var i alla fall absolut sista dagen på skolan och jag lämnade in min c-uppsats. Det är nästan exakt på tioårsdagen sedan jag tog studenten sist. 10 år. Jag kan inte förstå att det har gått tio år sedan jag stod där på lastbilsflaket i spöregnet, så full av förväntningar på livet. Då hade jag också bestämt mig för att aldrig mer sätta min fot i en skola igen. Tänk så mycket som kan ändras på tio år. I dag är jag väldigt glad och stolt över att ha en BA Hons i Human Resource Management. När jag trodde att den där känslan av glädje och lättnad över att var klar inte kunde bli starkare, då blev den det. Jag hann just komma innanför dörren när det där samtalet kom, som jag hade väntat på. Jag fick jobbet. Mitt nya jobb börjar måndag den 13 juni och jag längtar.

5 comments:

  1. GRATTIS till jobbet!!! Och grattis till examen. Men du sa till mig att det liksom var i höst som den offentliga examen är. Har jag missuppfattat`? Jag vill ju fira:(
    Ja du, tio år sedan! Sjukt. Bra att det inte alltid blir som man tänkt sig, då hade du ju inte haft världens bästa utbildning klarad. BRA jobbat! Rings i helgen. Bröllop och dop i morgon. Får bli söndag. PUSSPUSS och älskar dig.

    ReplyDelete
  2. TACK vannen! Jo, den liksom 'riktiga' examen ar ju i host nan gang. Jatte markligt eftersom det ar nu som jag slutar. Da kommer allt kannas gammalt och glomt, typ. Rings i morgon! Puss

    ReplyDelete
  3. Wow, vad skönt! Grattis! Själv missade jag deadline för uppsatsen med typ två dar. Men det är OK, imorgon fyller jag trettio...

    ReplyDelete
  4. ÅH! GRATTIS KARIN!! Bra jobbat!

    ReplyDelete
  5. Karin! GRATTIS, vad grym du är!! Well achieved!

    ReplyDelete